Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, να κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση το «περιβόητο» πλέον σχέδιο νόμου που θα εκσυγχρονίζει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τον θαλάσσιο τουρισμό, που έχει περάσει «από σαράντα κύματα» και από τέσσερις υπουργούς της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ από το 2009 μέχρι σήμερα. Επταμελής επιτροπή επεξεργάστηκε τις σχετικές διατάξεις και τώρα γίνεται ο νομοτεχνικός έλεγχος. Στο σχέδιο νόμου, προβλέπεται διάταξη με την οποία παρατείνεται ο χρόνος διευθέτησης των οφειλών των πλοιοκτητών κατασχεμένων από το ΣΔΟΕ σκαφών αναψυχής, που λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με τις διατάξεις του νέου σχεδίου νόμου, καθιερώνεται Μητρώο Επαγγελματικών Σκαφών, και άδεια επαγγελματικών πλοίων αναψυχής με διάρκεια πέντε ετών, ενώ τα σκάφη θα έχουν ειδικό σήμα, το οποίο θα υποχρεώνονται να φέρουν εμφανώς στα πλοία αναψυχής, ώστε να διακρίνονται από τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής. Βέβαια, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, προτείνει η ισχύς της άδειας να είναι απεριόριστη, αφού το δικαίωμα ανάκλησης το έχει πάντα το αρμόδιο υπουργείο. Εξάλλου, με άλλη διάταξη προβλέπεται και η διαδικασία απόπλου των σκαφών από τη λιμενική αρχή του λιμένα αφετηρίας. Εξάλλου, με άλλη διάταξη, το επαγγελματικό σκάφος αναψυχής, χαρακτηρίζεται το σκάφος, που συμπληρώνει κατώτατο, ανά πενταετία όριο ημερών ναύλωσης, το οποίο ορίζεται σε 300 ημέρες, όταν εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα και σε 200 ημέρες όταν εκναυλώνεται με πλοίαρχο και πλήρωμα και σε 75 ημέρες όταν πρόκειται για χαρακτηρισμένο παραδοσιακό επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, ανεξάρτητα αν έχει πλοίαρχο ή πλήρωμα. Στην κατηγορία των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής εντάσσονται και τα τουριστικά ημερόπλοια, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 20 επιβατών, το οποίο εκτελεί ημερήσιες περιηγήσεις, με εισιτήριο ή ονομαστική κατάσταση επιβατών, με αφετήρια και επιστροφή στον ίδιο λιμένα χωρίς διανυκτέρευση, διαρκείας 12 ωρών. Επίσης, μίνι – κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να χαρακτηρίζονται εκείνα που μπορούν να μεταφέρουν και μέχρι 99 επιβάτες, από 49 επιβάτες που ισχύει σήμερα.Με άλλη διάταξη προωθείται η κατάργηση της απαλλαγής του εφοδιασμού καυσίμων, καθώς και η επιστροφή δασμών ελεύθερου καυσίμου για επαγγελματικά πλοία αναψυχής μέχρι 20 μέτρων χωρίς πλήρωμα. Διατηρείται όμως η απαλλαγή κατά την αγορά του σκάφους και του ελλιμενισμού, για όλη τη διάρκεια της ισχύος της άδειας του επαγγελματικού σκάφους. Επίσης, με το σχέδιο νόμου ενοποιούνται οι διατάξεις των νόμων 2743/1999. Εξάλλου, στα δικαιολογητικά χαρακτηρισμού ενός σκάφους ως επαγγελματικού προστίθεται ακόμα και βεβαίωση εγγραφής του πλοιοκτήτη σε υφιστάμενο επαγγελματικό σωματείο που αριθμεί τουλάχιστον 150 μέλη. Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι τα σκάφη με σημαία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα επιτρέπεται να διενεργούν ναύλους από ελληνικό λιμάνι και να παραλαμβάνουν επιβάτες εντός Ελλάδας, εφόσον έχουν λάβει άδεια επαγγελματικού σκάφους. Επίσης προβλέπεται ότι το αντίτιμο του ναύλου, καταβάλλεται από τον ναυλωτή και εισπράττεται από τον εκναυλωτή, σύμφωνα με τους όρους του ναυλοσυμφώνου, μέσω αναγνωρισμένης Τράπεζας ή μέσω πιστωτικής κάρτας. Κάθε άλλος τρόπος πληρωμής του ναύλου, έχει ως συνέπεια την μη αναγνώριση του ναυλοσυμφώνου για την ανανέωση της άδειας μετά την λήξη της πενταετίας. Εξάλλου, το αντίγραφο του ναυλοσυμφώνου, όταν οι ναυλωτές είναι Έλληνες κοινοποιείται στα αρμόδια προς φορολόγηση εφορία του ναυλωτή. Επίσης, όταν οι ναυλωτές είναι νομικά πρόσωπα θα καταγράφεται στο ναυλοσύμφωνο το ΑΦΜ του υπογράφοντος για λογαριασμό του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, φυσικού προσώπου.πηγη:mediashipping.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου