Τρίτη, 8 Δεκεμβρίου 2015

Σε κίνδυνο το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την εγκατάλειψη του Πειραιά επεξεργάζονται μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης του διαδρόμου  μεταφορών εμπορευμάτων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και ως εκ τούτου το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να κινδυνεύει με ζημιές πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Ο αποκλεισμός του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ειδομένη από χιλιάδες πρόσφυγες  έχει ακινητοποιήσει τα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εγκλωβίσει εκατοντάδες εμπορεύματα  με προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.Οι εταιρείες φοβούμενες ότι δεν θα βρεθεί λύση δίνουν εντολή τα containers που ήταν στο λιμάνι του Πειραιά να αναχωρήσουν με πλοίο για το Κόπερ της Σλοβενίας προκειμένου να συνεχίζουν το ταξίδι τους σιδηροδρομικά προς την Κεντρική Ευρώπη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα  η Hewlett Packard, η οποία έχει δώσει  διορία δύο εβδομάδων για ομαλοποίηση της λειτουργίας του διαδρόμου. Τον ίδιον προβληματισμό έχουν και η Sony, ενώ n Cosco, που αποτελεί τον βασικό εταίρο στις συμφωνίες μεταφοράς των ηλεκτρονικών προϊόντων προς τα ευρωπαϊκά εργοστάσια συναρμολόγησής τους, θα διεκδικήσει από την TΡΑΙΝΟΣΕ τις ζημίες που υπέστη.Παράλληλα, και ελληνικές επιχειρήσεις έχουν φορτία τους εγκλωβισμένα στα σύνορα, σε λιμάνια ή σε αποθηκευτικούς χώρους προς μεταφόρτωση σε τρένα και εξαγωγή προς την Ευρώπη και  αναζητούν εναλλακτικές λύσεις. Ανήκουν, κυρίως, στον κλάδο της προσωπικής υγιεινής και απορρυπαντικών, πρώτων υλών κλπ.,  όπως ο Σαράντης, Πλαίσιο, ΔΕΗ, Coca-Cola Αθηναϊκή Ζυθοποιία.Να σημειωθεί ότι οι απώλειες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσεγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ, με την εναλλακτική δίοδο για τα βαγόνια των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι  μέσα από τη Βουλγαρία, αλλά δεν είχαν ικανή χωρητικότητα σε επίπεδο μηχανών με αποτέλεσμα τις πρώτες ημέρες να εγκλωβιστούν 27 τρένα με συνολικά 800 βαγόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η αύξηση της διακίνησης εμπορευματο κιβωτίων από τον Πειραιά και τους ελληνικούς σιδηροδρόμους θα μπορούσε να φέρει επιπλέον έσοδα της τάξης των 9 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ θα δημιουργούσε περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας και ωφέλεια στην ελληνική οικονομία περί τα 5,1 δισ. μέχρι το 2018 και τις 125.000 νέες θέσεις εργασίας, μέσω της ανάπτυξης του δικτύου επιχειρήσεων logistics μεταφορών και μεταποίησης στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.πηγή:http:// www.msn.com/el-gr/money/economy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου