Ειδικότερα με βάση το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας το υπουργείο υποχρεούται κάθε χρόνο να εκδίδει απόφαση που αφορά στο επονομαζόμενο «κρατικό ναυλολόγιο» που ισχύει για τις άγονες γραμμές και επίσης όσες γραμμές δεν έχουν απελευθερωθεί.
Η τελευταία αναπροσαρμογή του ναυλολογίου αυτού είχε γίνει το 2008. Όλα τα επόμενα χρόνια οι τιμές των εισιτηρίων στις άγονες και μη απελευθερωμένες γραμμές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούσαν ωστόσο αύξηση του ναυλολογίου επικαλούμενες το υπερβολικό κόστος καυσίμων. Τελικά ο κ. Μουσουρούλης έκανε δεκτό ως ένα βαθμό το αίτημα, καθώς υπέγραψε τη σχετική απόφαση λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του πληθωρισμού το 2011 όχι όμως και του κόστους καυσίμων. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι τιμές καυσίμων το 2011 ήταν 18% υψηλότερες από αυτές του 2010 και 39% από αυτές του 2009.
Διευκρινίζεται ότι η αύξηση αφορά τον καθαρό ναύλο (δεν έχει υπολογισθεί ΦΠΑ και λιμενικά τέλη και κρατήσεις υπέρ τρίτων, κ.ά.). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη γραμμή Πειραιάς-Τήνος για πλοίο συμβατικό ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών ο καθαρός ναύλος από 16,260 ευρώ αυξάνεται σε 16,650 ευρώ. Επίσης για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών ο ναύλος αυξάνεται από 19,512 ευρώ σε 19,980 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα από 32,520 ευρώ σε 33,301 ευρώ.
Επίσης στη γραμμή Πειραιάς-Ύδρα η νέα τιμολόγηση προβλέπει καθαρό ναύλο στα 8,519 ευρώ για συμβατικό πλοίο ηλικίας μεγαλύτερης των δέκα ετών έναντι 8,320 ευρώ το 2008, ενώ για πλοίο ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών προβλέπει καθαρό ναύλο 10,223 ευρώ έναντι 9,984 ευρώ το 2008. Για ταχύπλοα αντίστοιχα ο καθαρός ναύλος διαμορφώνεται στα 17,039 ευρώ έναντι, 16,640 ευρώ το 2008.πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story?id=2246254
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου